Dit virtuelle håndtryk 

-sådan arbejder du med det "elektroniske spor" du efterlader dig på nettet.



 


*Hvad består håndtrykket af?

* Hvad kan jeg gøre selv?

* Jeg synes det er alt for uoverskueligt

Kurser:
*
Dit virtuelle håndtryk  
 
Foredrag for den nysgerrige

*Dit virtuelle håndtryk
Praktisk kursus

*Iværksætterens og den selvstændiges virtuelle håndtryk

*Dit og virksomhedens virtuelle håndtryk

*Corporate blogging

* Bloggen som internt
Arbejdsredskab i virksomheden

*Om Abelone Glahn

Læs her om de almindeligste begreber i en weblog - skrevet i en weblog

Kontakt:
Abelone Glahn

ag@amedia.dk

tlf 24 25 48 52

Dit virtuelle håndtryk består af det, der kan findes om dig på nettet, og som tilsammen danner et billede af, hvem du er, og hvad du står for.


Håndtrykket udgøres af
- nyttig plusinformation til den du sender mail til,
- konstruktive og ofte uopfordrede bidrag på mailinglister,
- deltagelse og/eller opbygning af online-communities
- bidrag på andres eller egne blogs
- deltagelse i businessnetværk som LinkedIn
- mikroblogging på Twitter

Desuden kan de lidt mere trænede bruge
- sociale netværksteknologier som
- linkdeling på dilicious
- billeddeling på flickr
- Pinterest og YouTube
- samt pod- og videocasting

Alt på nettet er søgbart og dermed findbart 24 timer i døgnet
Brug dette konstruktivt og vær klædt på til det virtuelle møde

Min erfaring er, at alt, alt for få tænker over, at vi på grund af internettets udbredelse nu efterhånden består af såvel en fysisk person som en virtuel, som rækker hånden ud døgnet rundt. Dette håndtryk skal opbygges professionelt og med tanke for helheden, præcis som det fysiske håndtryk.

Denne opbygning og vedligeholdelse overses eller i bedste fald forsømmes af såvel virksomheder som enkeltpersoner.
Det handler ikke kun om karrierepleje, men også om omdømme.

Vigtigt for virksomheder såvel som for dig selv:

· Virksomhedens omdømme vurderes som regel på baggrund af fakta, der kan ligge på firma- eller foreningshjemmesider, men i stigende grad også på, hvad der kan findes om den enkelte medarbejder.

. virksomheden har brug for medarbejders netværk og skal forstå, at hver eneste medarbejder kan tiltrække såvel kunder, kontakter som viden og indsigt, hvis medarbejderen er synlig og aktiv på nettet som en god networker

· Medarbejderen/du bedømmes om professionel, faglig person på rapporter, personen er (med)forfatter til, på specialer fra universitetet, artikler, firmapressemeddelelser eller andet faktuelt skrevet materiale, som vedkommende selv eller andre har lagt ud - husk at pleje dette "udseende" med nyt og relevant.

· Men medarbejderen/du bedømmes også på de andre spor, du efterlader dig, også dem, du uden at tænke over det efterlader som privatperson - så pas på hvad der ligger af privat.

Jamen jeg er slet ikke PÅ !!

· Du bedømmes også på en manglende tilstedeværelse – for vi er efterhånden så vant til at tjekke såvel oplysninger som personer, kolleger og arbejdsgivere på nettet.
Kan du ikke findes, findes du ikke !

”Desværre, det blev ikke dig, jeg kunne ikke finde noget om dig på nettet”, er en af de værste beskeder, man kan få. Man har kompetencerne, man er god, men man var ikke synlig.

”Desværre, det blev ikke dig, for det jeg fandt på nettet, var ikke tillidsvækkende nok”, er en værre besked. Det vil sige, at det, der lå på nettet ikke var troværdigt og professionelt nok til, at man blev valgt.

Ergo må man arbejde med det, der skal tegne billedet på nettet.
 

Følg min blog om rekruttering via nettet, samt dit virtuelle håndtryk















SÅDAN NETVÆRKER DU PÅ NETTET
Forfatter: Abelone Glahn
Sider: 120
Pris: 199.-

Bestil her
Bogen introducerer i grundtræk de mest relevante redskaber til at netværke på nettet.
Bogen er praktisk orienteret, så det er muligt efter læsning at gå direkte til handling

Dit professionelle netværk, bogen der både handler om fysiske netværk og om hvordan du opbygger netværk online, Børsens Forlag 199.- kr, forfatter Abelone Glahn
 

 

  Anden relevant litteratur:
Dit professionelle netværk
af Abelone Glahn
199.- kr

Bestil her

Bogen handler om at skabe og vedligeholde professionelle netværk.
Bogens anden del handler specifikt om netværk på nettet, dannelse  og drift af onlinenetværk og virtuelle erfa-grupper, de såkaldte communities of practice

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hit Counter