Dit virtuelle haandtryk, grafik Maria Minard, minard.dk  Sådan bruger virksomheden blogging internt
For hvem:

For virksomheder, der overvejer at anvende blogging enten internt eller eksterne - eller måske begge dele.




Kontakt: 
Abelone Glahn ag@amedia.dk
eller telefon 54490094



Rådgivning om indførelse af weblogs i den lidt større virksomhed:

Fokus er næsten ensidigt på, at blogs skal bruges som et eksternt redskab.
Når talen falder på blogs for virksomheder, handler det som regel om blogging som markedsføringsredskab , og ikke som internt arbejdsredskab.

Det er rigtig ærgerligt, for BLOG SOM INTERNE ARBEJDSREDSKAB er eminent!

Blogs internt bruges som
- projektstyringsredskab
- til at afdække risici i en vidtforgrenet proces
- til at udarbejde en ny forretningsplan eller strategi
- til at  holde styr på vanskelige processer med mange involveret
- til at afdække medarbejderes input og holdninger i en arbejdsproces
- og til massevis af intern kommunikation, hvor bloggen oprettes midlertidigt, og nedlægges efter brug
- og selvfølgelig også til intern kommunikation fra og til lederstaben

Denne anvendelser kræver ikke særlig store anstrengelser, men effekten af at tage blogs - og for den sags skyld også wikis - i brug som egentlige arbejdsredskaber og ikke som markedsføringsredskaber, er meget stor

 
Abelone Glahn hjælper virksomheder igennem den første indledende proces, hvor det gælder om at komme rigtigt i gang med bloggingen og samarbejder med teknisk orienterede partnere, der kan rådgive om samt tilpasse den tekniske løsning.

Læs om mit tilbud om hjælp til corporate blogging - om at bruge blogs som eksternt markedsføringsredskab

Følg min blog om rekruttering via nettet, samt dit virtuelle håndtryk

tilbage til forsiden